Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

3 veiksmingi patarimai, kaip liautis atidėliojus

Apatiška moteris
Vida Press nuotr. / Apatiška moteris
Šaltinis: Elaima.lt
0
A A

Taip elgiamės visi – kai laukia ne itin malonus ar gana sunkus darbas, susirandame kitos veiklos, kad galėtume pateisinti, kodėl nedarome to, ką turėtume. Kartais taip nužudome ir gražiausias savo svajones. Kaip pakeisti savo elgseną siūlo koučerė Renee Jain.

Ji sako, kad valios pastangų dažniausiai neužtenka – reikia imtis tam tikrų gudrybių, kad pagaliau atsikratytume mitų, trukdančių mums siekti tikslų.

Mitas Nr.1: Kad kažką nuveiktumėte, turėtume būti itin motyvuoti

Tai atrodo akivaizdu: kuo labiau mes trokštame ką nors pasiekti, tuo esą mažesnė tikimybė, kad tinginiausime. Tačiau realybėje troškimas ne visada lygiavertis ketinimui veikti. Mums tiesiog reikia atsikratyti įsitikinimo, kad mūsų motyvacijos lygis turi būtinai atitikti problemai, kurią turime išspręsti. Kartais visai nenorime kažko daryti, bet darome, o kartais tiesiog spirgame, kaip trokštame įgyvendinti svajonę, bet nesiryžtame pradėti.

Pabandykite:

Svarbu, kad suprastumėte, jog jūsų veiksmai arba nieko neveikimas turi tiesioginės įtakos rezultatui, kurį norite gauti. Mintyse nutieskite tiltelį tarp veiksmo ir rezultato. Naudokite konstrukciją: „jeigu... tai“. Pavyzdžiui, „jei šiandien neparašysiu kelių puslapių magistrinio darbo, tai jo laiku neužbaigsiu“. Arba: „Jei dabar išeisiu pasportuoti, tai paskui savimi didžiuosiuosi“.

Vida Press nuotr./Supermergaitė
Vida Press nuotr.

Mitas Nr. 2: Geriausias būdas pasiekti tikslą, tai pasakyti sau: „tiesiog padaryk tai“.

„Just do it!“ Toks sportinės avalynės gamintojų šūkis gali pasirodyti efektyvus. Tiesa, jis veikia tik tada, jei reikia trumpam sutelkti valią. Tačiau norėdami pasiekti daugumą ilgalaikių tikslų, mes turime nueiti ilgą ir sudėtingą kelią, siekti tikslo žingsnis po žingsnio.

Reikalavimas „tiesiog padaryk“ – tai tarsi raginimas nepasiruošus visu greičiu nubėgti ilgą distanciją.

Pabandykite:

Užuot kaupę jėgas įveikti visą distanciją, susikoncentruokite į pirmą žingsnį. Kai žengiame pirmą, daug lengviau žengti ir antrą. Organizmas taip sutvarkyats, kad krūviams adaptuojasi pamažu. Tegul jūsų šūkis bus: „Tiesiog pradėk!“ Ir tada pajusite, kad prieš jus – ne aukšta uola, į kurią beveik neįmanoma įkopti, o status kelias į viršūnę, kuri atrodo jau arčiau.

Vida Press nuotr./Treniruotė
Vida Press nuotr.

Mitas Nr. 3: Jei norite rezultato – jį aiškiai įsivaizduokite

Daugybėje motyvacinių knygų rasite patarimą: įsivaizduokite savo sėkmę su visomis detalėmis. Tačiau tyrimai rodo, kad praktikuojant vizualizaciją, motyvacija silpnėja. Įsivaizduojama euforija pasiekus tikslą mus apgauna – mūsų protas patiki, kad tikslas jau pasiektas ir galima atsipalaiduoti.

Pabandykite:

Psichologė Gabriele Oettingen siūlo techniką, kurią ji pavadino „minčių kontrastais“. Reikia pozityviai įsivaizduoti šviesią ateitį, bet tuo pačiu metu realistiškai pasvarstyti, kaip ją pasiekti ir numatyti galimas kliūtis. Pirmiausia užsirašykite tikslą, o toliau:

  1. Pagalvokite apie situaciją, kai jis bus pasiektas. Tai yra, apie laimingą pabaigą. Užrašykite vieną teigiamą tos laimingos pabaigos aspektą.
  2. Apmąstykite, kas galėtų kliudyti pasiekti tikslą.
  3. Užrašykite dar vieną laimingos pabaigos detalę.
  4. Ir dar vieną kliūtį.
  5. Ir vėl – pozityvią mintį.
  6. Ir dar – vieną kliūtį.

Teigiamų aspektų sugretinimas su kliūtimis leidžia geriau suprasti, ar esate pasiruošęs veikti ir tas kliūtis nugalėti.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie ELaima.lt